Followers

About Me

My photo
Johor Bahru | Mersing, Muslim, Malaysia
Walking freely wasn't a warranty for you can run.

Pages

Monday, December 21, 2015

Karangan Tanpa Halatuju

Assalamualaikum
 
Tajuk entry tak menarik tak semestinya content tak menarik tapi post ni bakal tak menarik lah cerita dia.
 
Aku alami satu hari yg takbest last past few days.
 
Kesan dia sampai harini. Half part aku rasa kesan dia positif, half lagi negative. Bercampur baur senang cakap. Aku taknak lah mention kenapa siapa bagaimana awak kat mana (ehh ?), aku cuma nak menaip sebanyak mungkin sampai aku puas hati dengan memuhasabahkan diri ini.
 
Betul tak kalau aku kata most of teguran tu sukar untuk dihadam/terima. Well said lah kan, cakap senang bradah, yg nak terima ni apa cerita. Tapi kalau tak tegur, sampai bila kita hipokrit terima apa yang salah kan. Ini kan yg orang kata ditelan mati emak diluah mati bapak. Dua-dua pon taknak kalauboleh.
 
Tegur in a good manners? Ade ke istilah cara yang betul untuk tegur kalau memang isi kandungan teguran tu memang taksedap langsung ? Tanya je. Tegurlah dengan berbisik sekalipun, pedih nya tuh disini (tunjuk hati).
 
Aku memang ngaku lah aku taksuka kena tegur apa cara sekalipun. CUMA (hahaha motif nak capslock??) penerimaan/respon aku berbeza ikut siapa & cara teguran. By the way terima kasih lah pada yg tegur aku sebab sudi concern & caring kat aku. Tu la salah satu cara aku nak motivate diri yg cengeng ini lepas kena sedass atas dahi. Bila dapat berubah pada yg betul tu rasa macam bangga gila, puas hati haku dapat buktikan kat kau yang aku tak selembik yg kau sangka.
 
Korang macam mana ? Tak penah ditegur dan menegur ? Ei tak best nya takde orang concern ! Bhahahahaha ! (melainkan anda yakin boleh yang anda sempurna). Kalau korang ada idea best way nak terima teguran & menegur orang, share lah sikek. Masehhhh muahciked.
 
Sesungguhnya yang baik datang dari Allah swt, yang kurang baik tu dating dari kekurangan diri ini sendiri.
 
 
Sekian terima kasih.
 
( luvpinkja, 0312 )
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...