Followers

About Me

My photo
Johor Bahru | Mersing, Muslim, Malaysia
Walking freely wasn't a warranty for you can run.

Pages

Friday, February 15, 2013

KONGSI

assalamualaikum

ini bukan review cerita KONGSI tau. tau ?

ini pasal kongsi atau sinonim untuk share in english. err ? 

okay la straight to the point. ini lebih kepada general and personal thought i guess. 50-50 lah general and personal point of view. 

mari kita bercerita tentang ikhlas kah hati dalam berkongsi ? tak kira barang, harta, kasih sayang, orang tersayang, idea pendapat dan ILMU.

ingat senang ke nak ikhlas kan hati ? ikhlas tu rela, tabah tu pasrah. nak rela tu, tak semua orang boleh buat. walaupun dalam masa berkongsi tu boleh senyum dan ceria, hati belum tentu ikhlas. walaupun mulut cakap ikhlas, dalam hati belum tentu ikhlas, even kat facebook cakap sanggup, kat twitter cakap rela, tapi dalam hati belum tentu ikhlas. tapi kan, siapa lah kita nak judge level ikhlas orang lain. tu bukan kerja kita. Allah je yang tahu.

by the way, i will put the very honest respect pada insan yang mampu ikhlaskan hati dalam berkongsi. its a very hard thing dear. tak kira lah kongsi apa pun. kadang2 rasa hina sangat diri ni bila susah sangat nak merelakan.  macam hipokrit je mulut cakap OKAYY dan CHILL LAH BROOO tapi dalam hati ? 


( luvpinkja, 0312 )
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 comments:

perindu_خلافة said...

.. kadang2 kita terpaksa menafikan apa yang hati kita sendiri rasa, dalam usaha memberikan yang terbaik pada orang yang istimewa dalam hidup kita,

T_T

zey said...

nana...

cana nak follow blog ni? hewhew...

:p

luvpinkja said...

zey : ada kan button join this site ? ke takde ?

aiseh tak perasaan la, baru tukar template. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...